Divulgação do Edital de Seleção de Alunos Especiais para Curso de Verão - PPGCC/INF/UFG

A Coordenação do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação informa que as inscrições para o processo seletivo de alunos especiais para o curso de verão "Tópicos Especiais em Metodologias e Técnicas da Computação (Teste de Software e Gerência de Qualidade)", ministrado pelo Professor Dr. Mohamad Kassab da  Pennsylvania State University, Estados Unidos, poderão ser realizadas no período de 02 a 04 de março de 2020.

As aulas ocorrerão no período de 09 a 13 de março de 2020, de segunda a sexta-feira, das 14h00 às 18h00, no prédio do Instituto de Informática. O curso será ministrado em inglês, com monitoria simultânea em português.

Resumo do Curso

Advanced Topics on Software Testing and Quality Management

This course provides an advanced discussion on recent developments in theoretical framework and practical information for testing software throughout the difference phases of a life cycle. The course also provides a discussion on special testing paradigms for newly emerging systems (e.g. Testing for Internet of Things applications, mobile gaming testing, blockchain testing, complex embedded systems testing, safety-critical systems testing, etc.). Software testing is challenging and often considered to be boring and onerous. But testing is an important activity and it can be fun and very rewarding if it is approached correctly. After completing this course, you will have a greater appreciation for the role of software testing in any organization that builds or uses software. The best way to learn software testing is to experiment with different approaches on working software. This is an activity-based course as the best way to learn software testing is to experiment with different approaches on working software.